Wednesday 29 January 2014

Sayangku Eyra :)

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum.

Let me start with a quote yang selaaalu kite dengar:

Cintakan bunga, bunga akan layu, Cintakan manusia, manusia akan pergiCintakan dunia, dunia akan hancur nantiCinta Illahi, cinta yang hakiki 

Dear Eyra,

Feeling abandoned? Awak tahu, dalam surah Qaaf kan, ayat 2 kalau tak silap, Allah kate dia lagi dekat daripada urat leher kita.

Cuba awak rasa kedekatan Dia :') Kita je tak sedar. 

Kadang2 macam tu lah kehidupan. Ade orang sayang kita. Ade orang selalu doakan kita. Taaapiiiii kita selalu lupa diri. Contoh senang mak ayah kita. Huhu. Eyra ingat lagikan dulu: Eyra pernah cite kat kite dulu, Eyra kol mama Eyra pastu bila Eyra mintak doa mama Eyra, mama Eyra kate: Sejak anak2 mak lahir semua mak doakan :')

Haiyyooo terharuuu

Awak. Awak tak patut rasa abandoned. Maaf kan saya sebab saya ter'abandoned' kan awak. Sebab saya manusia. Tak mampu nak bagi kasih sayang kat semua. Kadang-kadang saya tersilap bagi rasa sayang dan suka saya.

Masa kat khemah ibadah kat UTP dulu, saya ade balajar yang kita ni patut rasa disayangi. Awak dengar lagu ni,


Tiada batasan waktu
Tiada tempatMu tertentu
Di gunung di lembah di darat di air 
Siapapun hamba keikhlasan doa
Keagungan kasih mengubah takdir

Bila ku sedari, diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru kuucap namaMu
Terasa diriku kembali dipandu

**awak kalau rajin carila kenapa Ukays buat lagu ni**

Awak, bukan takat lebih dekat daripada urat leher, tapi kat mana pun kita, kalau kita hargai apa yang Allah bagi memang terasa DIRI NI DISAYANGI gile2 !

Saya pernah merasa benda tu masa form 4 dulu. Masa YS dulu. Dulu saya taknak, last2 itulah yang terbaik, bahkan lebih baik daripada netball !

Terharu :')

Awak tahu, ramai orang sayang awak. Just tak perasan. Sebab masing2 sibuk ngan urusan masing2. Dulu kat KI along ajar cara nak rasa diri dihargai. Dia suruh kami wat rama-rama conteng atas A4 pastu tulis ape2 kebaikan pasal kawan sebelah kita then bagi kat dia.

Ni rama-rama aku. Even buruk contengannye, tapi lepas aku dapat ni memang aku nangis Terharu bakhang. Thanks Faizah. Kalau awak perasan kertas ni saya tampal kat loker. Kalau saya down atau rase 'abandoned' saya tatap ni lama2. Biar rasa diri saya disayangi.


Ni awak punye, saya wat khas untuk awak. Awak nanti cubalah kutip rama-rama banyak daripada kawan2. Semoga ia beri kekuatan untuk awak :)


Kesimpulannya, dekat ngan Allah cara yang terbaik hilang rasa abandoned. Kadang-kadang manusia tak reti hargai orang sekeliling. Saya pun. Bila saya hilang Jamie baru saya sedar semua itu. Kadang-kadang bukan sebab manusia tu tak reti hargai, tapi manusia masing-masing busy dengan tanggungjawab masing-masing, sehingga ada yang sanggup melepaskan orang yang mereka sayang. Cthnya org yang belajar oversea, sanggup berpisah ngan keluarga. Bukan tak sayang tapi tuntutan dunia akhirat memaksanya. Oleh sebab itu, awak kena MERAPAT dengan seeeemuaaaa orang! Kot2 la terpancing dua tige orang yang sanggup doakan awak sepanjang di setiap sujudnya, yang sanggup bagi perhatian lebih kat awak sesungguhnya. Yang paling mampu nak buat semua tu tak lain tak bukan ALLAH je, tapi nak mohon kat manusia pun boleh sebagai backup, *maybe*

Emm, rase nye saya dah habis modal nak cakap kat awak. Tu je. Hope awak tabah menceburi dunia luar yang sudah semakin asing dengan kehidupan Islam. Islam datang keadaan terasing dan kembali dalam keadaan terasing. Hope kita semua dalam golongan terasing tu, even probability nye sikit. Ameeen


Ikhlas tapi jauh,

Hacker yang comel :)


THANKS FOR READING MY STORY :) HAVE A NICE TIME !

No comments:

Post a Comment