Sunday 19 January 2014

Driving School #Part 3

Assalamualaikum uolls.

Hurm, hari ni aku continue the next step which was ceramah 3 jam and amali 3 jam. Tapi, hari ni aku tak buat amali lagi. Class aku dengan cikgu tu hari Sabtu depan. Hurm, so.. Six days more to go! Can’t wait for it, HAHA =)

~vroom vroom :) ~

This time, ceramah tu disampaikan oleh cikgu lelaki jugak. And guess what? He was so damn funny making all people in the class laughed so hard, you know! Setiap lesson dia diselitkan dengan macam2 jenis cerita berdasarkan pengalaman dia. Tu katanya la. Tapi, aku rasa cikgu ni hiperbola sikit dengan penyedap cerita yang memang awesome plus gila tu! HAHA! Macam2 cerita dia share ngan kita orang. ;)

Cikgu tu ada share satu story ni. It’s about nombor plat kereta. Dia terangkan la semua komponen kereta, maintenance kereta and bla bla bla bla bla…. Then, cikgu tu tulis kat whiteboard satu nombor plat ni. It was ADA 103. Dia cakap, even dia tukar kereta baru pun, dia tetap guna nombor ni sampaikan bini dia pun pelik. *aku tak tahu la pulak whether betul ke tidak, tapi maybe it was just a joke kowt :D* Then, cikgu tu cakap lagi, yang nombor plat ni special, ada maksud yang others tak faham tapi dia je yang faham. Kau orang tahu tak apa maksudnya? Cuba kau orang baca nombor plat tu. “Ada satu.. kosong tiga,”.  Time kita orang dengar tu, memang satu kelas gelak. Hadoii cikgu ni! Itu rupa2nya maksud special sangat tu. Cehh T.T


~p/s: ni gambar google ea~

Erm, lagi nak cerita pasal apa ek? Hurm…

Haa.. aku ada berkenal-kenal dengan seorang budak ni. Her name is Axxx. We small chat and she asked me where I studied before. *oh ya, both of us were the same age  kayy =)*

Dulu sekolah mana?
Kat ipoh. Stay hostel.
Oh, sekolah apa?
Taayah. Tahu ke?
Oh, budak pandai la ni.
Eh, biasa2 je lah. Erm, mana tahu sekolah tu?
Dulu, mak suruh masuk situ, tapi tak nak lah. Tak pandai sangat bab agama ni.
Haish, apa cakap macam tu.

After a short conversation with her, we went back to the class. Break time dah habiss lorr!

Since kelas untuk aku  praktis at litar bukan hari ni, so, boleh balik awal lar =) Dalam around 12 noon gitu, aq call bapak aku. While waiting tu, ada seorang perempuan pakai baju kurung and tudung labuh ni tegur aku.*psstt: aku ni even nampak orang tudung labuh sikit daripada aku pun , aku kira labuh jugakk. harap maklum :)* 

Tunggu result SPM ek?
Ha’ah. Sama ke?
Ha’ah. Lepasan SPM jugak.
*just nodding head*
Sekolah mana dulu?

(dalam hati aku dah terdetik, “owh, latar belakang sekolah mana dulu ni penting eh?” takpe takpe. Jawab je la eyra oii, orang dah tanya tu! )

Kat Ipoh.
Owh, duduk asrama eh?
Yup, duk hostel.
Sekolah apa?
Haaa? Erm, sekolah Taayah.
Owh, budak Taayah ke…
*just smiling* Ada kawan kat Taayah ke?
Ada ada. Bla bla bla..
Owh.
Ingatkan budak sekolah biasa.
HAHA, tak nampak macam budak Taayah ek?

Dush dush! Haa, part ni memang tak boleh bla. Dalam hati aku dah macam2 assumption aku buat kat dia. tapi, bila difikirkan balik, tak baik aku buat macam tu kat dia. So, I keep my smiling face in front of her. HAHA, agaknya tak nampak macam budak Taayah kowt aku ni. *memang tak nampak pun eyra oii! haremm.* HAHA =)  Well, you know me. Aku ni low profile kowt. Malas nak action lebih2. *HAHA. Kayy, yang ni over. Kalau rasa nak muntah, sila segera ke washroom. I’m not responsible for the mess! :D* But, whatever it is, aku bangga jadi student at Taayah kayy =) Jyeahh.

~ my beloved school! muah muahh muahhh! ;) ~


#moral of the story: jangan pandang others sebelah mata ea ;) Pandang dua2 belah mata. Dah ada sepasang mata yang elok. So, why bother to pandang sebelah mata, right? HAHA ;) *kayy. just joking2. *


~ #thank ALLAH for giving us a pair of eyes to see the world :') ~
*ALHAMDULILLAH :)*


Hurm, actually, mood aku right now adalah sangat malas.
So, I’m just making a short and dull post.
Waiting for my next post kayy.
Kbyee.





THANKS FOR READING MY STORY :) HAVE A NICE TIME !

No comments:

Post a Comment